Tanévkezdés 2013 (avagy T.K. közlegény megmentése)
NYILATKOZAT
Tárgy: T. K. nevű gyermekem a
kötelező tanítási órák után, valamennyi tanítási napon szabadon elhagyhatja az
iskolát, és/vagy szabadon választhat az iskola kínálta délutáni programok
közül, ez utóbbiakon kívül délutáni felügyeletéről és programjairól a család
gondoskodik, az ezzel járó felelősséget értelemszerűen vállalva.
Indoklás:
1. Döntésem (az érintett gyermek és szülei részéről közös megállapodás,
írásban képviseli: Tóth Andrea, szülő) indoklása az engem, mint magyar
állampolgárt megillető szabad véleménynyilvánítási jogommal élve történik.
/„Mindenkinek joga van a véleménynyilvánítás szabadságához.” Magyarország
Alaptörvénye IX. cikk (1)/
2. Szülőként semmilyen tájékoztatást nem kaptam arról, hogy a tanítási
órák után gyermekem mivel töltheti/vagy köteles tölteni az iskolában a délután
16 óráig fennmaradó időt. Ezt a jelenlegi központosított iskolarendszerben az
Emberi Erőforrások Minisztériumának Oktatásért Felelős Államtitkárságától vagy
a Klebelsberg Intézményfenntartó Központtól vártam volna. Bár gyermekem jó
iskolába jár, s az iskolavezetést valamint az ott dolgozó pedagógusokat teljes
mértékben alkalmasnak találom arra, hogy a gyermekek életkorának megfelelő
módon gondoskodjanak programokról, információ hiányában csak úgy tudtam
dönteni, hogy gyermekemnek az egészséges fejlődéséhez, a családunk értékrendjén
alapuló neveléséhez megfelelő időtöltést a délutánokra magam fogom biztosítani.
/”A szülőknek joguk van megválasztani a gyermeküknek adandó nevelést.”
Magyarország Alaptörvénye XVI. cikk (2)/
3. Gyermekemnek joga van a tanítási órák után a szabadidejét
érdeklődésének, testi, lelki, szellemi igényeinek megfelelően eltölteni, azaz
az általa szabadon választott időpontokban edzésre, szakkörökre stb. járni,
játszani, a barátaival találkozni, pihenni. Kötelessége a leckéjét elkészíteni,
a másnapi tanórákra felkészülni. Eldöntheti, hogy mindezek megvalósulása
érdekében milyen intézmények, szervezetek, vagy éppen a szülők kínálta
lehetőségekkel és segítséggel él, s milyen időponttokban teszi mindezt. Gyermekem
városi sportegyesület foglalkozásait választotta, a tanuláshoz a délutáni
segítséget tőlem kéri, iskolai szakköröket, egyéb lehetőségeket a tanév során,
csak azok meghirdetésekor tud választani. Igényeit szüleivel megbeszélte,
támogatásunkat és egyetértésünket bírja.
/”Minden gyermeknek joga van a pihenéshez, a játékhoz és ahhoz, hogy
különböző programokban részt vegyen.”
„A gyerekeknek joguk van arra, hogy megmondják, szerintük mi történjen,
amikor a felnőttek rájuk vonatkozó döntéseket hoznak, és joguk van ahhoz is,
hogy véleményüket figyelembe vegyék.” ENSZ Gyermekek Jogairól szóló Egyezménye,
31. és 12. cikk/
Megjegyzés:
1.Jogszerűtlennek, emberi jogi alapon kifogásolhatónak és sérelmesnek
találom, hogy nyilatkozatom tartalmát kérelemként kellett volna előadni. Az
indoklásban hivatkozott dokumentumok alátámasztják, hogy döntésemet senki nem
bírálhatja felül, ha ebben tévedek, felelősséggel vállalom az ezzel járó
esetleges jogi következményeket. Addig viszont gyermekem a kötelező tanítási órák
után naponta akadályoztatás nélkül elhagyhatja az iskolát, és/vagy szabadon
választhat az iskola kínálta délutáni foglalkozások közül. Döntésem
betartásában és annak bármilyen következményében az adott iskolaintézményt,
annak igazgatóját és pedagógusait semmilyen felelősség nem terheli.
/”A kormányoknak biztosítaniuk kell a felsorolt jogokat a gyermekek
számára.” ENSZ Gyermekek Jogairól szóló Egyezménye, 4. cikk/
2. Nyilatkozatom nyilvános felhasználását jogi és magánszemélyek
számára is engedélyezem.
Javaslatok:
1.
A kötelező délután 16 óráig iskolában
tartózkodás és hasonló minisztériumi döntések helyett javaslom a következők
megfontolását:
2. Az
iskolaintézmények és pedagógusok szakmai autonómiájának azonnali visszaállítása
3. Széleskörű
szakmai és szülői egyeztető fórumok létrehozása az oktatásügyet érintő döntések
meghozatala előtt
4. Olyan
kerettanterv létrehozása, amely a jelenleginél jóval több szabadságot és
választási lehetőséget biztosít az egyes iskoláknak a helyi tantervek
kialakításában
5. A
tananyag drasztikus csökkentése, modernizálása, hozzáigazítása a gyermekek
életkori sajátosságaihoz, az alapkészségek lassúbb, de lényegesen alaposabb
kialakítása
6.
A pedagógusok és a diákok kötelező óraszámainak
csökkentése, felesleges és értelmetlen tantárgyak (pl. erkölcstan)
megszüntetése
Pécs, 2013. szeptember 1.
Tóth Andrea, szülő
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.