2012. október 26., péntek

Oszd meg! Add tovább! Szerveződj!


Kedves Kollégák!

A helyzet egyre súlyosabb. Ma már tudjuk, hogy amitől tartottunk, valóra vált: a kormány 1457/2012. (X. 19.) Korm. határozatából (http://www.magyarkozlony.hu/pdf/14606) világosan kiderül, hogy a pedagógusok munkaterhelésének növelését (óraszámemelés, heti 32 óra intézményvezető által meghatározott munkaidő, amely magában foglalja a külön díjazás nélkül elrendelhető helyettesítést is) különválasztja az új pedagógus illetményrendszertől. A Kormány az eddigi tárgyalások során minden szakszervezeti követelésre nemet mondott.
A közoktatásban érdekelt szakszervezetek (PDSZ, PSZ, MKSZSZ, és az Oktatási Vezetők Szakszervezete) az eredménytelen államtitkári egyeztetés és OKÉT ülés után október 19-én úgy döntött, sztrájkbizottságot szervez követeléseink kikényszerítésére. Nem tehettünk mást, hisz más módot nem látunk annak elérésére, hogy:
-       a pedagógus életpályamodell bevezetése kapcsán ne kerüljön utcára több ezer kollégánk,
-       a pedagógus életpályamodell kapcsán „béremelés” címszó alatt ne kelljen jövedelem csökkenést elszenvednünk,
-       a közoktatási intézmények zömének állami fenntartásba kerülésével ne alakuljon ki visszafordíthatatlan helyzet, mely tudatosan szétválasztja az iskola fenntartóját, használóját, és valódi működtetőjét – pedagógusát,
-       függesszék fel a Nemzeti Köznevelési Törvény második, és harmadik („államosítás”, életpályamodell) lépcsőfokának bevezetését, mivel a részletek ismeretlensége, és a szükséges anyagiak hiánya kaotikus állapotok kialakuláshoz vezethet,
-       azonnal kezdődjenek érdemi tárgyalások az érintettek között a közoktatás átalakításnak aktuális kérdéseiről, s döntés csak minden érdekelt fél bevonásával születhessen,
-       eleget téve közalkalmazottak jogos követelésének, január elsejei határidővel min. 20%-os bértábla növelés következzen be a közszféra minden dolgozója számára.
Ezek azok a célok, melyek elérésére nem látunk más eszközt, mint a legvégső alkalmazását, a sztrájkot. Magunk mögött tudhatjuk a szakszervezeti szövetségek többségének és több szakszervezet (Magyar Szakszervezetek Országos Szövetsége, Szakszervezetek Együttműködési Fóruma, Liga Szakszervezetek, Magyar Szolidaritás Mozgalom, Felsőoktatási Dolgozók Szakszervezete), és a Szülői Hálózat tagjainak szolidaritását!
Kérjük,
-          kísérd figyelemmel a PDSZ honlapjait, ahol rendszeresen tudósítunk a fejleményekről
(www.pdsz.hu, www.pdszpecs.blogspot.com),
-          nyomtasd ki a legfontosabb információkat és ismertesd a kollégákkal, ismerősökkel (a tanáriban, hirdetőfalon szakszervezeti felhívások kitűzhetők!),
-          továbbítsd üzeneteinket minél több ismerősödnek,
végül a legfontosabb,
-          csatlakozz a sztrájkhoz, ha erről felhívást adunk ki!
Mert együtt mindent meg tudunk akadályozni, és mindent el tudunk érni!
Aki fél, most lesz is miért félnie, ha egyedül marad. Fogjunk össze minél többen!

VELED ERŐSEBBEK VAGYUNK!

Budapest, 2012. október 26.



a PDSZ Elnöksége



Miért hátrányosak a szülők számára a köznevelési törvény
2013-ban hatályba lépő rendelkezései?

-     -     Mert a pedagógusok kötelező óraszámának emelésével több tízezer pedagógust bocsátanak el:
      A leépítés a gyermekem kedvenc tanárait is érintheti. Kérdés, hogy marad-e minden tantárgy tanítására pedagógus az iskolában, vagy több iskola között utazó pedagógusok fogják tanítani gyermekeinket. A munkanélküliek számának növekedése tovább rontja az ország gazdasági helyzetét, rengeteg családot sodor válságos helyzetbe.

-      -   Mert az iskolák elveszítik eddigi arculatukat:
      Az államosítással központilag határozzák meg a finanszírozott óraszámokhoz a pedagóguslétszámot. Az iskolák nem tudják a továbbiakban biztosítani azokat az órákat, amelyek miatt megéri akár távolabbról is az adott iskolába járni.

-    -      Mert kiszipolyozott, túlterhelt pedagógusokkal nem lehetséges a minőségi oktatás:

      A nemzeti köznevelési törvény 2013. szeptemberétől olyan munkaszervezési rendszert vezet be az iskolákban, amellyel megspórolná a napközi és tanulószobai foglalkozást tartó nevelőket. A kötelező órákat tartó tanároknak kellene ezt a feladatot ellátni - beleértve a helyettesítéseket is mindenféle külön díjazás nélkül, ami azt jelenti, hogy a pedagógusnak akár heti 32 órát is osztályteremben kell tölteni. Ez olyan, mintha a színésznek azt írnák elő, hogy naponta több, mint hat órát játsszon színpadon, majd elvárják tőle, hogy ezután tisztességesen felkészüljenek óráikra, dolgozatot javítsanak, folyamatosan képezzék magukat, ellássák az egyre növekvő adminisztrációs munkát, érjenek rá a rájuk bízott gyermekek és szüleik egyéni problémáit megbeszélni.
 Ahogy a Szülői Hálózat képviselői a PDSZ-nek írt szolidaritási nyilatkozatukban írták (http://pdsz.hu/_Media/documents/Szolidarit%C3%A1si%20Nyilatkozat.doc):
„    Számunkra egyértelmű: gyermekeink oktatása, nevelése akkor lehet hatékony, méltányos, szakszerű és emberséges, ha a pedagógusoknak lehetőségük van rá, hogy tudásukat, érzé-kenységüket és eszköztárukat megfelelő módon mozgósítsák munkájuk során. Ez azonban lehetetlenné válik, ha szakmai önállóságukat csorbítják, ha munkaterheiket irreálisan növelik, ha fizetésük rendezését hátrébb sorolják egyéb, fontosabbnak vélt kifizetésekkel szemben. Látjuk, hogy az oktatási kormányzat ellentmond a béremelésekre vonatkozó ígéreteinek, miközben a többi, a pedagógustársadalmat, a szülőket és a gyermekeket egyaránt sújtó intézkedést késedelem nélkül szándékozik bevezetni. Elemi érdekünk, hogy a pedagógusok megbecsült és értékes tagjai legyenek a társadalomnak, mert akkor lesznek képesek a gyermekünk számára megadni mindazt, amit mi, szülők elvárunk az iskolától.”

-     -    Mert a szülő egyben – jó esetben – munkavállaló is, aki számára abban az időben, amikor a gazdagokon kívül szinte nincs olyan társadalmi csoport, amelyet a kormány intézkedései hátrányosan nem érintenek, a SZOLIDARITÁS a saját érdekében is fontos:
Ha mi, munkavállalók összefogunk és szervezkedünk, együttesen sokkal erősebbek vagyunk, mint kizsákmányolóink. Tőlünk nyugatra is ez volt a munkásság és az alkalmazotti réteg gazdasági felemelkedésének alapja. Ha elérnénk azt a szervezettséget, amit ők, mindez, ami eddig történt a keresetek, az ellátások terén, ilyen drámai mértékben be sem következhetett volna.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.