2011. január 26., szerda

Sürgős, fontos! A PDSZ reprezentativitása a tét!

Nap mint nap tapasztaljuk a bizalmat kollégáink részéről, főként azoktól, akik bajba kerültek, és hozzánk fordulnak. Most viszont mi kérünk segítséget kollégáinktól annak érdekében, hogy továbbra is a lehető legtöbbet segíthessünk...

Meg kell őriznünk reprezentativitásunkat! Éppen ezért kérjük, hogy minél többeket próbálj meggyőzni arról, hogy legyen a tagunk, lépjen be a PDSZ - be.
Kérjük, mondd el a dolgozóknak, hogy melyek az általunk kínált szolgáltatások! (Ingyenes jogsegély, munkaügyi bíróság előtti ingyenes képviselet, segítségnyújtás adó, nyugdíj, stb. kérdésekben, üdülés).
Javasoljuk, arra is térj ki, hogy naprakész információkkal látjuk el tagjainkat, ill. csoportjainkat a közoktatást érintő központi és helyi változásokról. Kérjük, hangsúlyozd ki érdekvédő, érdekképviseleti tevékenységünket is
! (Dél-Dunántúl legeredményesebb és legismertebb jogsegélyszolgálatát tartjuk fenn, számos demonstrációt, tüntetést, sztrájkot szerveztünk a dolgozók érdekében, intézményátszerezéseket akadályoztunk meg, és fórumokat, találkozókat szerveztünk, amelyek nemcsak informatívak, hanem közösségépítőek is voltak.)
Az alább csatolt fájlokban találod a belépéshez szükséges dokumentumokat. Kérjük, ezeket nyomtatott nagybetűvel, olvashatóan szíveskedjetek kitölteni. Ne felejtsétek el ráírni a belépés dátumát, illetve aláírni a belépési nyilatkozatot, mert ezek hiányában a belépés érvénytelen, a nyilatkozatokat visszaküldjük javításra. Kérjük, minden esetben eredeti nyilatkozatot küldjetek az irodába.


A PDSZ alapelve, hogy a problémákat ott kell kezelni, ahol azok keletkeztek.
Ennek érdekében - tagunk kérésére -  tisztségviselőnk, jogászunk rendelkezésre áll.
Álláspontunk szerint közös érdekünk, hogy a munkajogi konfliktusok ne váljanak személyes konfliktussá, ezért képviselőnk - felkérésetekre – képvisel benneteket akár munkahelyi, fenntartói szinten is.
A PDSZ tagok az EDC (www.edc.hu) és a MAKASZ (www.makasz.hu) szolgáltatásait is igénybe vehetik.
Különösen fontosnak tartjuk a naprakész információkkal, érdekvédelmi készséggel rendelkező és az oktatás távlatait ismerő tagok számának növelését.
Ezért országos szinten évente legalább egyszer, valamint regionális szinten tartunk képzéseket, fórumokat  tagjaink számára.
Itt láthatod a legutóbbi - 2010-es - képzésünk programját.
A PDSZ mindig a munkavállaló pártján áll!
A PDSZ tagdíjfizető tagjai - külön befizetés nélkül - csoportos élet- és balesetbiztosításban részesülnek.
Kedvezményes üdülést biztosítunk:
Itt találod a PDSZ balatonalmádi üdülőjének 2011-es szolgáltatásait és azok árait.

Nemzetközi tevékenységünk

A PDSZ hazai és nemzetközi tevékenységének elismerését jelzi, hogy
  • A PDSZ elnöke az ETUCE választmányának tagja (két magyarországi szervezet jelöltje közül a PDSZ-t választották)
  • A  PDSZ elnöke tagja az ETUCE 10 tagú tanácsadó testületének
  • A PDSZ elnökségi tagja - az ETUCE intézményvezetési ad-hoc bizottságának a tagja
ETUCE: Európai Oktatási Szakszervezeti Szövetség
Megalakulásunk óta - alapító tagként - szoros együttműködést tartunk fenn az Oktatási Világszervezettel (Education International) és tagszervezeteivel. Több ízben nyújtottak szakszervezet-politikai támogatást akcióinkhoz: mind országos szintű tárgyalásainkhoz, mind pedig sztrájkunkhoz és utcai demonstrációinkhoz. Legutóbb a tavalyi Országos Szülői Értekezlet-en hangzottak el a költségvetés javítását célzó tüntetésünkön szolidaritási nyilatkozataik. A lengyel ( Solidarnosc), a német (GEW), a holland (AOb), a francia (UNSA) és az észak-amerikai ( AFT, és NEA) szakszervezetekkel megalakulásunk óta szoros kapcsolat fűz össze bennünket.


 Munkádat köszönjük:  a PDSZ Pécsi Ügyvivő Testülete

Legyünk többen, mert együtt ERŐSEK VAGYUNK! 


Bankszámlakezelési kompenzáció

Tisztelt Polgármester Úr!

Nagy Csaba alpolgármester úrral történt megbeszélésünknek megfelelően küldöm a közalkalmazottak illetményének bankszámlára utalása költségtérítésére vonatkozó javaslatunkat: amely közalkalmazottanként a 2011. évben nettó 13.890.- Ft

Az igény alapja a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény (a továbbiakban: Kjt.) 79/A. § (2) bekezdése, amely szerint az illetmény fizetési számlára történő átutalása és egyszeri felvétele, illetve az illetmény-kifizetés a közalkalmazott részére költségtöbbletet nem okozhat.
Az évente egyszeri kompenzáció összegére tett javaslatnál az Alpolgármester úr, valamint az illetékes főosztály munkatársa által megadott fejenkénti átlagos havi nettó 120.000 Ft keresetből indultunk ki, valamint az OTP Forint folyószámla fenntartási költségéből és az onnan történő havi egyszeri pénzfelvétel díjából, annak is a legolcsóbb, ATM-ből, bankkártyával történő módjából.
Azért választottuk az OTP-t, mert a fizetések bankszámlára történő utalásának bevezetésekor Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata intézményeiben – fenntartói közreműködéssel – az OTP-ben nyitott számlát (lakossági folyószámlát) a közalkalmazottak többsége. Azóta az OTP számos számlakonstrukciót hozott létre, ám azok a számlatípusok, amelyek ingyenes számlavezetést, vagy ingyenes pénzfelvételt biztosítanak, valamely egyéb feltételhez kötik a kedvezmény igénybevételét, amelynek nem teljesülése esetén jóval nagyobb költséget rónak a számlatulajdonosra, mint a kedvezmények nélküli, régi számlacsomag díja. Miután nem lehet megkívánni, hogy a közalkalmazott a kedvezmény igénybevételéhez pl. minimálisan havi legalább havi 150.000 Ft látra szóló egyenleggel és legalább 1 db csoportos beszedési megbízással (Tempó szlacsomag), vagy 150.000 Ft a látra szóló egyenleggel rendelkezzen, és az interneten bejelentkezzen az OTPdirekt szolgáltatások valamelyikébe (Net szlacsomag), avagy további más feltételnek megfeleljen, számításainkkor az OTP Folyószámla csomagjának díjaiból indultunk ki.
Ennek megfelelően havi 299 Ft számlavezetési díjjal, 1.875.- Ft éves kártyadíjjal, valamint havi 54 Ft+0,54% egyszeri készpénzfelvételi díjjal számoltunk. (https://www.otpbank.hu/static/portal/sw/file/Bankkartya_Lak_H_20110117.pdf)
Nagy Csabával abban állapodtunk meg, hogy a könnyebb kezelhetőség érdekében nem fejenként történne a költségtérítés mértékének számítása, hanem egy egységes középértékben számolt összeget kapna valamennyi közalkalmazott a korábbi gyakorlatnak megfelelően. Ezzel jelentősen csökkenthető a költségtérítéssel kapcsolatos többletmunka is.
A kompenzáció összege havi nettó 120.000.- Ft-tal számolva:
havi számlavezetési díj
299
havi egyszeri készpénzfelvételi díj
702
szlavezetés és egyszeri készpénzfelvétel éves költsége
12012
éves kártyadíj
1875
összesen nettó
13887

Arról biztosítottam Alpolgármester urat, hogy a közalkalmazottak – amennyiben méltányosságot és minimális megbecsülést tapasztalnak a városvezetők részéről – mindenkor elfogadtak olyan költségkímélő megoldásokat, mint pl. a csekély értékű ajándék címén juttatott utalványt, amennyiben annak megállapodás szerinti összegét ténylegesen meg is kapja a közalkalmazott (Szja-, eho összegének levonása után). Ezzel szemben az a nyomatékos kérésük és elvárásuk a közalkalmazottaknak, hogy e jogszabály szerinti költségtérítésük mellett legalább a tavalyi, igen alacsony szinten tartott, a korábbi évekhez képest jelentősen csökkent béren kívüli juttatásuk anyagi fedezetét biztosítsa a fenntartó, és ne vonja azt el a város anyagi helyzetére hivatkozva.
Együttműködésére és támogatására számítva várom válaszát.

Pécs, 2011. január 24.

                                     Tisztelettel:


                                                                   Nagy Erzsébet
                                                            a PDSZ városi ügyvivője

2011. január 13., csütörtök

Olcsó népszerűségre törekvő sajtóközlemények helyett a szociális partnerekkel történő egyeztetést várják el az intézmények sorsáról a szakszervezetek Pécsett

2010. decemberében tárgyalt az Önkormányzati Érdekegyeztető Fórum a 2011. évi költségvetési koncepcióról. A Szakszervezeti Oldal a koncepció véleményezése mellett konkrét elképzelésekről kért és nem kapott tájékoztatást. Az ülésen az Önkormányzat Oldal részéről egyedül nyilatkozó Nagy Csaba alpolgármester részéről mindössze az hangzott el, hogy most még előzetes elképzelések szintjén állnak a dolgok, és konkrét terveket a koncepció elfogadása után dolgoznak ki. A szakszervezetek kérték, hogy tervezés korai fázisába vonják be őket, erre azonban az volt az alpolgármesteri válasz, hogy be fogják tartani a törvényben előírt egyeztetési kötelezettséget. Márpedig a jelenleg hatályos törvényi előírások szerint a közoktatásban ez azt jelenti, hogy akár május végéig, egyes esetekben július végéig is elhúzódhat a döntés az intézmény sorsáról, így előfordulhat, hogy az intézményekben dolgozó közalkalmazottakat úgy küldik szabadságra, hogy nincs tudomásuk arról, hogy pl. a következő tanítási évet elkezdik-e.
A közalkalmazottakat érintő egzisztenciális bizonytalanság mellett ugyanakkor a város semmit nem nyer, viszont veszíthet a szakmai és érdekvédelmi egyeztetések nélkül lefolytatott átszervezések miatt. Dr. Páva Zsolt polgármester legutóbbi nyilatkozata arra utal, hogy messze nem szakmai indokok játszanak szerepet az oktatás átalakításánál, hanem ismét a spórolás, most éppen arra hivatkozva, hogy szerintük kevésbé népszerű intézményekre nincs szükség. Láthatóan a polgármesterhez nem jutott el információ arról, hogy az alacsony létszámú intézmények Pécsett milyen programmal működnek. Mit kezdenek vajon a pécsiek által kevésbé preferált iskolába járó és onnan majd a többi iskolába áthelyezett súlyos szociális, beilleszkedés és tanulási nehézségekkel küzdő gyerekekkel, akikkel jelenleg ezekben a polgármester, ill. tanácsadói által megszüntethetőnek ítélt intézményekben szakszerűen foglalkoznak.
A szociális területen olyan intézmények is kaptak utasítást arra, hogy tegyenek javaslatot létszámcsökkentésre, ahol most sincs elegendő, a jogszabályi előírásnak megfelelő létszám. Ha a döntéshozók nem veszik figyelembe az ágazati jogszabályokat, nem készítenek az átszervezések előtt hatástanulmányokat, csak folyamatos, külső megrendelésre készülő átvilágítások követik egymást, amelyekkel a város egyrészt köztudott, sok esetben azonban téves adatokat „vásárol” anélkül, hogy azokkal a képviselőtestület valamit is kezdeni tudna, megtakarításra aligha számíthatunk. A legutóbb, mintegy 60 millió Ft-ért végzett átvilágítás – amelyben az intézmények számára ígért adathelyesbítések sem történtek meg – egyrészt ebben a formájában alkalmatlan a szakmai és gazdasági alapon történő áttekintésre, másrészt érthetetlen és etikai szempontból is elfogadhatatlan, hogy míg az intézményekben olyan álláshelyeket szüntetnek meg a csődközeli helyzetre hivatkozva, amelyekhez tartozó feladat továbbra megmarad, addig az átvilágítások (immár egy újabb is folyamatban van) költségei lassan egy iskolányi közalkalmazotti létszámnak megfelelő bérköltséget tesznek ki. Az átvilágítás számos többletfeladatot ró az intézményekre, hiszen nekik kell adatokat szolgáltatni, még olyan szinten is, hogy mennyit fogyaszt a hűtőszekrény, a takarítónő hány liter vizet használ, az óvodában a gyerekek hányszor mosnak kezet, stb. Az sem érthető, hogy a nagy spórolásban miért van szükség külső átvilágító cégre, ráadásul olyanra, amelyben a polgármesteri tanácsadó érintett, miért nem felel meg a városvezetésnek a hivatalban dolgozó szakemberek munkája.
Részletes tájékoztatást kérnek, valamint érdemi egyeztetést várnak a városi, közszférában működő szakszervezetek a közfeladatok ellátásával a közszférában foglalkoztatottakkal kapcsolatban. A szociális partnerekkel történő érdemi párbeszéd hiánya csak rossz döntésekhez vezethet, ugyanakkor a demokratikus működéssel összeegyeztethetetlen.

Pécs, 2011. január 13.
           
Az Önkormányzati Érdekegyeztető Fórum Szakszervezeti Oldala képviseletében


                                                            Nagy Erzsébet
                                                      városi ügyvivő (PDSZ)

2011. január 11., kedd

Nők 40 év jogosultsági idő utáni nyugdíjba vonulása

Az alábbi fenntartói levélben szinte minden benne van a nyugdíjba vonuláshoz szükséges jogviszony-megszüntetésről egyet kivéve: mivel az érintettek nem minősülnek nyugdíjasnak (az előrehozott öregségi nyugdíjat igénybe venni kívánókkal ellentétben nincsenek felsorolva a Kjt. 37/B. §-ában), ha a fenntartó létszámcsökkentést rendelt el, a munkáltató erre hivatkozva [Kjt. 30. § (1) bek. b) pontja] felmentéssel megszüntetheti jogviszonyt, és ekkor jár a felmentési idő és annak munkavégzési kötelezettséggel járó időtartamára az illetmény, a munkavégzés alóli mentesítés időtartamára az átlagkereset, valamint a végkielégítés, az előrehozott (35 év közalkalmazotti jogviszony utáni 40 éves) jubileumi jutalom azonban nem.
Nyilvánvaló, hogy sürgősen törvénymódosításra van szükség annak érdekében, hogy ne kisemmizve menjenek a közalkalmazottak nyugdíjba, ha élni kívánnak ezzel az új lehetőséggel (nem elég, hogy a felsőfokú végzettségűek többsége eleve nem tud 60 éves korára 40 év jogosultsági időt "összeszedni".

Pécs Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala
Pénzügyi Főosztály
Pénzügyi Gazdasági Osztály
7621. Pécs, Széchenyi tér 1.  Tel/Fax: 215-404 Pf. 58.

Szám: 05-5/11/2011.                                        Tárgy:  A 40 év szolgálati idővel rendelkezők
Előadó: Altorjainé dr. Eisenberg Judit                             jogviszonyának megszüntetése
                                  

Valamennyi önállóan működő intézmény vezetője részére

Helyben

Tisztelt Intézményvezető Asszony/Úr!

A társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. tv. (Tny.) 18. §-át módosító (kiegészítő) 2010. évi CLXX. törvény 1. §-a alapján a 40 év szolgálati idővel rendelkező nők öregségi teljes nyugdíjra jogosultak.

A fenti lehetőséggel élő közalkalmazottak esetében felhívjuk a figyelmet arra, hogy a jelenleg hatályos 1992. évi XXXIII: tv. (Kjt.) rendelkezései szerint a 30. § (1) bekezdésének d) illetve e) pontjában szereplő felmentési jogcímekre
 (”d) a közalkalmazott a felmentés közlésének, illetőleg legkésőbb a felmentési idő kezdetének napján nyugdíjasnak minősül (37/B. §); illetve
   e) az előrehozott nyugdíjjogosultság életkori, valamint a szolgálati idővel kapcsolatos feltételeivel legkésőbb a felmentési idő utolsó napján rendelkező közalkalmazott írásban kérelmezi”)
hivatkozva a 40 év szolgálati időre tekintettel nyugdíjba vonulni kívánó közalkalmazott nem menthető fel, mivel az előbbi jogszabályi feltételeknek nem felel meg.
(Nem felel meg a d) pont szerinti felmentési jogcímnek, mert a 37/B. § (1) bekezdésében felsorolt jogcímeken nem részesül nyugdíjban, mivel ugyanezen § (2) bekezdése szerint ez a feltétel akkor teljesül, amikor a nyugellátást kérelmére megállapították. A nyugdíj megállapításának viszont feltétele a jogviszony megszűnése, ezért erre csak a megszűnést követő naptól kerülhet sor.
Az e) pont szerinti felmentési jogcím pedig azért nem alkalmazható, mert nem előrehozott nyugdíjat fog igényelni – mivel az ehhez szükséges életkort nem érte el -, hanem öregségi teljes nyugdíjat.)

A nyugdíj megállapításának feltétele, hogy a kérelmező nem áll biztosítással járó jogviszonyban, ezért véleményünk szerint (mivel a felmentési jogcímek a fent leírtak miatt nem alkalmazhatók) esetükben a közalkalmazotti jogviszony a Kjt. 25.§ (2) bekezdésének a) pontja szerinti közös megegyezéssel, vagy c) pontja szerinti lemondással szüntethető meg.

Felhívjuk a figyelmet továbbá arra is, hogy a Kjt. 78. § (4) bekezdésében foglaltak alapján a legalább 35 év közalkalmazotti jogviszonnyal rendelkező közalkalmazott részére e szakaszra hivatkozva a 40 éves jubileumi jutalom sem állapítható meg, mivel legkésőbb a megszűnés időpontjában a 37/B. § (1) vagy (3) bekezdése szerint nyugdíjasnak kellene minősülnie, de az előbbiekben részletezett indokok szerint ez a feltétel nem teljesül.

Kérjük, hogy a 40 év szolgálati időre tekintettel nyugdíjba vonulni szándékozó közalkalmazottak jogviszonyának megszüntetésekor a fentieket figyelembe véve szíveskedjenek eljárni.

Pécs, 2011. január 5.


                                                                                                          Decsi János
                                                                                                          főosztályvezető

Adó-kompenzáció

Figyelem, JANUÁR 15. JOGVESZTŐ HATÁRIDŐ!
Töltsétek ki a nyontatványt, és adjátok le munkáltatótoknál. Aki jogosult családi kedvezményre, töltse ki az I. részt  (saját és intézményi adatok, nem beikszelése, kihúzás, utolsó pont üresen hagyása, aláírás), továbbá a III. részben töltse ki a keltezést és írja alá. A családi kedvezményben részesülő olvassa el figyelmesen a rendelet 2. §-át, a nyomtatvány I. részében a jogosult-nál ikszelje be az igen-t, a többi pontot pedig értelemszerűen (nem könnyű) ikszelgesse és töltögesse, majd úgyszintén a III. részt is keltezze és írja alá, ezután minél előbb adja le a munkáltatójánál!


 352/2010. (XII. 30.) Korm. rendelet
a költségvetési szerveknél foglalkoztatottak 2011. évi kompenzációjáról
A Kormány az Alkotmány 35. § (2) bekezdésében megállapított eredeti jogalkotói hatáskörében eljárva, a Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetéséről szóló 2010. évi CLXIX. törvény 80. § (1) bekezdés a) pontjában, az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény 185. § (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alkotmány 35. § (1) bekezdés a) és b) pontjában foglalt feladatkörében eljárva a következő rendeletet alkotja:
1. § A rendelet hatálya a költségvetési szervekre és a velük
a) a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény (a továbbiakban: Kjt.),
b) a köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. törvény (a továbbiakban: Ktv.),
c) a kormánytisztviselők jogállásáról szóló 2010. évi LVIII. törvény (a továbbiakban: Ktjv.),
d) a fegyveres szervek hivatásos állományú tagjainak szolgálati viszonyáról szóló 1996. évi XLIII. törvény (a továbbiakban: Hszt.),
e) a Magyar Honvédség hivatásos és szerződéses állományú tagjainak jogállásáról szóló 2001. évi XCV. törvény (a továbbiakban: Hjt.),
f) az igazságügyi alkalmazottak szolgálati jogviszonyáról szóló 1997. évi LXVIII. törvény (a továbbiakban: Iasz.),
g) az ügyészségi szolgálati viszonyról és az ügyészségi adatkezelésről szóló 1994. évi LXXX. törvény (a továbbiakban: Üsztv.),
h) a Munka Törvénykönyvéről szóló 1992. évi XXII. törvény (a továbbiakban: Mt.) Harmadik Része XII. fejezete, valamint
i) a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) 66/G. §-a szerinti jogviszonyban állókra terjed ki, a prémiumévek programról és a különleges foglalkoztatási állományról szóló 2004. évi CXXII. törvény alapján foglalkoztatottak kivételével (a továbbiakban együtt: foglalkoztatott).
2. § (1) A foglalkoztatott a 2011. évi adó- és járulékváltozások ellentételezésére szolgáló kompenzációra (a továbbiakban: kompenzáció) a 2011. év hónapjaira járó illetményének kifizetésével egyidejűleg, a 2010. december 31-én fennálló - 1. § szerinti - jogviszonya alapján havonta a (2)-(9) bekezdésben foglalt feltételekkel jogosult.
(2) A tárgyhónap első napján érvényes illetménye figyelembevételével az 1. melléklet szerinti kompenzációra jogosult az a foglalkoztatott, aki a 7. § szerinti nyilatkozata alapján a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény (a továbbiakban: Szja tv.) 29/A. és 29/B. §-a szerint családi kedvezményre nem jogosult.
(3) A tárgyhónap első napján érvényes illetménye figyelembevételével 3500 forint bruttó kompenzációra jogosult az a foglalkoztatott,
a) aki a 7. § szerinti nyilatkozata alapján az Szja tv. 29/A. és 29/B. §-a szerint családi kedvezményre egy gyermek után jogosult, és
b) akinek a házastársa vagy élettársa is az 1. § szerinti jogviszonnyal rendelkezik, és
c) mindkettőjük 3. § szerinti illetménye a tárgyhó első napján eléri a 198 500 forintot, de nem haladja meg a 267 000 forintot.
(4) A tárgyhónap első napján érvényes illetménye 0,61%-ának megfelelő - 100 forintra kerekített összegű - kompenzációra jogosult az a foglalkoztatott, aki a 7. § szerinti nyilatkozata alapján az Szja tv. 29/A. és 29/B. §-a szerint családi kedvezményre
a) egy vagy két gyermek után jogosult és a tárgyhónap első napján érvényes illetménye nem éri el a 71 600 forintot;
b) három gyermek után jogosult és a tárgyhónap első napján érvényes illetménye nem éri el a 128 500 forintot;
c) négy vagy több gyermek után jogosult és a tárgyhónap első napján érvényes illetménye nem éri el a 128 500 forintnak a három feletti gyermekszám és a 19 000 forint szorzatával növelt összegét.
(5) A (2) és a (4) bekezdés szerinti kompenzáció összegét legfeljebb nulla összegig csökkenteni kell a kötelező legkisebb munkabér (minimálbér) és a garantált bérminimum megállapításáról szóló 337/2010. (XII. 27.) Korm. rendelet szerinti minimálbér és garantált bérminimum elérése érdekében végrehajtott illetményemelés 100 forintra kerekített összegével.
(6) Az 1. § szerinti jogviszony hóközi megszűnése esetén a foglalkoztatott a törthónapra a (2)-(5) bekezdés szerinti kompenzáció 100 forintra kerekített időarányos részére jogosult.
(7) Az 1. § szerinti jogviszonyok közül egyidejűleg több jogviszonyban álló foglalkoztatott a teljes munkaidős jogviszonyában jogosult a (2)-(6) bekezdés szerinti kompenzációra. Az 1. § szerinti teljes munkaidős jogviszony hiányában az időben legkorábban keletkezett jogviszonyban jár a kompenzáció.
(8) Nem jogosult kompenzációra a foglalkoztatott a fizetés nélküli szabadság, valamint az egész napos igazolatlan távollét időtartamára. A kompenzáció emiatt kieső összegét a tárgyhónapban kieső munkanapok számának a foglalkoztatott munkarendje szerinti, a tárgyhónap egészére megállapított munkanapok számához viszonyított arányában, 100 forintra kerekítve kell megállapítani. A munkanapok számába be kell számítani a fizetett munkaszüneti napokat is.
(9) Az a foglalkoztatott, akinek az 1. § szerinti jogviszonya a 2011. évben keletkezett és azt közvetlenül megelőzően is az 1. § szerinti jogviszonnyal rendelkezett, a (2)-(8) bekezdés alkalmazásával jogosult a kompenzációra.
3. § (1) A 2. § vonatkozásában illetményként kell figyelembe venni:
a) a Kjt. 66., 66/A. és 79/E. §-a szerinti illetményt (beleértve a garantált illetmény feletti, a munkáltató döntése alapján megállapított illetményrészt is), továbbá a közalkalmazott számára a Kjt. 70-75. §-a alapján megállapított illetménypótlékot,
b) a köztisztviselők és kormánytisztviselők esetében a Ktv. 42. § (2) bekezdése szerinti - a 43. § (4) bekezdése szerinti illetményeltérítés figyelembevételével számított - illetményt,
c) a kormánytisztviselők esetén - a b) pontban foglaltakon túlmenően - a Ktjv. 18. § (2) bekezdése alapján megállapított illetményt,
d) a Hszt. 112. §-a szerinti távolléti díj alapját képező illetményt,
e) a Hjt. 123. §-a szerinti távolléti díj alapját képező illetményt,
f) az Iasz. 96. § (1) bekezdése szerinti - a 102. § (2) bekezdése szerinti illetményeltérítés figyelembevételével számított - illetményt,
g) az Üsztv. 46/C., 81/C., és 90/A. §-a szerinti - a 81/G. § (2) bekezdése és a 90/E. § (2) bekezdése szerinti illetményeltérítés figyelembevételével számított - illetményt,
h) az Mt. Harmadik Része XII. fejezetének hatálya alá tartozó munkavállalók személyi alapbérét és rendszeres bérpótlékait,
i) a Gyvt. 66/L. §-a szerinti hivatásos nevelőszülői díjat.
(2) A kompenzáció a személyi jövedelemadó-előleg megállapításánál nem rendszeres jövedelemnek minősül, és a költségvetési rend szerint egyéb munkavégzéshez kapcsolódó juttatásként kell elszámolni. A kifizetés a statisztikai elszámolásokban a szociális költségek között kerül figyelembe vételre.
4. § (1) A központi költségvetés a Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetéséről szóló 2010. évi CLXIX. törvény 5. § (1) bekezdésében megjelölt céltartalék terhére az e rendeletben meghatározottak szerint biztosít fedezetet (a továbbiakban: támogatás)
a) a (3) bekezdés szerinti kivétellel a központi, a társadalombiztosítási, a köztestületi, az országos kisebbségi önkormányzati költségvetési szervek (a továbbiakban együtt: központi költségvetési szerv), valamint
b) a helyi önkormányzatok, a települési és területi kisebbségi önkormányzatok, valamint a többcélú kistérségi társulások (a továbbiakban együtt: helyi önkormányzat)
részére az e rendelet alapján járó kompenzáció és annak járulékai kifizetéséhez.
(2) Az országos kisebbségi önkormányzatot megillető támogatásról a Nemzeti Erőforrás Minisztérium szolgáltat adatot.
(3) A központi költségvetési szervek esetében nem vehető igénybe a támogatás a részben vagy egészben külön - ide nem értve az Uniós forrás terhére finanszírozott - feladat ellátására kötött szerződésből származó bevétel terhére foglalkoztatottak után.
(4) Az e rendelet alapján igénybe vett támogatás kizárólag a foglalkoztatottak 2011. évi kompenzációjára használható fel, más jogcímen kifizetés nem teljesíthető.
5. § (1) A központi költségvetési szerveknél a támogatás megállapítása a költségvetési szerv által várhatóan ténylegesen kifizetésre kerülő - a Nemzetgazdasági Minisztérium által február hónapban felmért - összeg alapján történik.
(2) A támogatás rendelkezésre bocsátásáról a Kormány határozatban intézkedik. A támogatás folyósítása és elszámolása tekintetében az országos kisebbségi önkormányzat és a Nemzeti Erőforrás Minisztérium támogatási szerződést köt az országos kisebbségi önkormányzat által fenntartott költségvetési szerveknél foglalkoztatottakat megillető kompenzáció támogatásáról.
(3) A (2) bekezdés alapján igénybe vett támogatással 2011. november 30-ig el kell számolni, mely intézkedést a nemzetgazdasági miniszter készíti elő.
(4) Amennyiben a költségvetési szerv az elszámolást követően állapít meg visszafizetési kötelezettséget, azt a 2011. évi előirányzat-maradvány elszámolás keretében kell teljesíteni.
6. § (1) A Belügyminisztérium utalványozása alapján a Magyar Államkincstár a helyi önkormányzatok részére - a IX. Helyi önkormányzatok támogatásai és átengedett személyi jövedelemadója fejezet terhére - a nettó finanszírozás keretében a kifizetés hónapjában, az államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009. (XII. 19.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ámr.) 16. melléklete szerinti napon elszámolja a kifizetett havi kompenzációnak a munkáltatót terhelő, közterheket magában foglaló bruttó összegét
a) az OEP által finanszírozott helyi önkormányzati költségvetési szervek,
b) az a) pontba nem tartozó helyi önkormányzati költségvetési szervek
foglalkoztatottjaira vonatkozóan.
(2) A Belügyminisztérium utalványozása alapján a Magyar Államkincstár a helyi önkormányzatok részére a nettó finanszírozás keretében a 2011. január hónap után járó kompenzáció kifizetéséhez január 31-én előleget számol el. Az előleg elszámolására a 2011. december havi nettó finanszírozás keretében kerül sor.
(3) A 2011. december hónap után járó kompenzáció a 2012. évi január havi nettó finanszírozás keretében kerül elszámolásra a 2012. évi költségvetés terhére.
(4) Az Ámr. 2. § 22. pontja alapján a nettó finanszírozási körbe tartozó egészségügyi szolgáltatónak minősülő (OEP nettó körbe tartozó) költségvetési szervek részére megállapított kompenzációt a helyi önkormányzat soron kívül továbbítja.
(5) A helyi önkormányzat az általa fenntartott, központosított illetményszámfejtést nem igénylő költségvetési szervére és munkavállalóira vonatkozóan az Ámr. 15. mellékletének 15/A 2.5. számú adatlapján szolgáltat adatot
a) a január havi előleg folyósításához a decemberi illetmény alapján számított kompenzációról január 5-éig,
b) a kifizetés hónapjának 4-éig a kifizetett havi kompenzáció összegéről.
(6) A helyi önkormányzat által fenntartott központosított illetményszámfejtést igénylő költségvetési szervére és munkavállalóira vonatkozóan a központosított illetményszámfejtési rendszer szolgáltat adatot az előleg és a támogatás kifizetéséhez.
(7) A Magyar Államkincstár Igazgatósága a kifizetés hónapjának 5-éig a Belügyminisztérium részére az Ámr. 15. melléklete 15/A 2.6. számú adatlapjának megfelelően, továbbá az (1) bekezdés szerinti elszámoláshoz - a nettó finanszírozással egyidejűleg - a helyi önkormányzat részére a 3. melléklet szerint szolgáltat adatot.
7. § (1) A költségvetési szervnél foglalkoztatott a 2011. évi kompenzációjának megállapításához a munkáltatója részére nyilatkozik - a kompenzáció összegének megállapítása érdekében - a családi kedvezményre való jogosultságról, és a kedvezmény igénylése során figyelembe vehető kedvezményezett eltartottakról.
(2) A nyilatkozat tartalmazza
a) a foglalkoztatott (a továbbiakban: Nyilatkozó) természetes személyazonosító adatait,
b) a családi kedvezmény érvényesítésére jogosító kedvezményezett eltartottak számát,
c) a Nyilatkozóval közös háztartásban élő házas- vagy élettárs jogviszonyáról szóló nyilatkozatot,
d) a Nyilatkozó aláírását,
e) a 2. § (3) bekezdés c) pontjában foglalt feltételek fennállásáról szóló nyilatkozatot,
f) a kompenzáció érvényesítésére vonatkozó rendelkezést,
g) a Nyilatkozó munkáltatójának megnevezését, adószámát, aláírását,
h) a Nyilatkozóval közös háztartásban élő házas- vagy élettárs nevét, aláírását, a Nyilatkozóval közös háztartásban élő házas- vagy élettárs munkáltatójának megnevezését, adószámát,
j) a Nyilatkozó által tett záradékot az adatok valóságtartalmáról.
(3) A 2. § (7) bekezdésben meghatározott esetben a Nyilatkozó nyilatkozatát az őt teljes munkaidős jogviszonyban foglalkoztató munkáltatónak köteles a (4) bekezdés szerinti határidőig leadni. Teljes munkaidős jogviszony hiányában a Nyilatkozó nyilatkozatát a (4) bekezdésben meghatározott határidőig annak a munkáltatónak köteles leadni, akinél jogviszonya a legkorábban keletkezett.
(4) A Nyilatkozó a nyilatkozatot 2011. január 15-ig - külföldi szolgálatot teljesítők esetében 2011. március 31-ig - nyújtja be a munkáltatónak két példányban. A munkáltató az egyik példányon igazolja az átvételt, a másik példányt intézkedésre megküldi az illetékes illetményszámfejtő helynek.
(5) A munkáltatói igazolást tartalmazó nyilatkozatot a Nyilatkozó köteles 5 évig megőrizni.
(6) Amennyiben a Nyilatkozó a nyilatkozatot a határidő eltelte után nyújtja be, a mulasztás miatt kieső időszakra, kompenzációra visszamenőlegesen nem jogosult. Ebben az esetben a Nyilatkozó a nyilatkozat alapján megállapított kompenzációra a leadást követő hónaptól válik jogosulttá.
8. § (1) Amennyiben az év elején leadott nyilatkozatban feltüntetett adatok év közben módosulnak, a magánszemély az erről való tudomásszerzést követően haladéktalanul, de legkésőbb 5 munkanapon belül köteles újabb nyilatkozat kitöltésével bejelenteni a változást a munkáltatónak.
(2) Amennyiben a Nyilatkozó a kompenzáció megállapítása érdekében tett nyilatkozat kitöltésével valótlan adatot közölt, a kompenzáció már teljesített összege visszavonásra, és a kompenzáció további folyósítása felfüggesztésre kerül.
(3) A nyilatkozat mintáját és annak kitöltési útmutatóját a 2. melléklet tartalmazza.
9. § (1) Ez a rendelet 2011. január 1-jén lép hatályba, rendelkezéseit első alkalommal a 2011. év január hónapra járó illetmény számfejtésekor kell alkalmazni.
(2) Ez a rendelet 2012. január 31-én hatályát veszti.
1. melléklet a 352/2010. (XII. 30.) Korm. rendelethez
A kompenzáció összege a 2. § (2) bekezdése szerinti esetekben a tárgyhónap első napján érvényes illetmény figyelembe vételével
 Illetmény
Ft/hó
 Kompen-
záció
Ft/hó

 Illetmény
Ft/hó
 Kompen-
záció
Ft/hó

 Illetmény
Ft/hó
 Kompen-
záció
Ft/hó

 Illetmény
Ft/hó
 Kompen-
záció
Ft/hó
 8 500-24 999
 100

 183 000-183 499
 4 200

 208 000-208 499
 12 000

 269 000-269 499
 6 400
 25 000-41 999
 200

 183 500-183 999
 4 400

 208 500-208 999
 12 100

 269 500-269 999
 6 200
 42 000-57 999
 300

 184 000-184 499
 4 500

 209 000-209 499
 12 200

 270 000-270 499
 6 100
 58 000-59 499
 400

 184 500-184 999
 4 700

 209 500-212 499
 12 300

 270 500-270 999
 6 000
 59 500-59 999
 500

 185 000-185 499
 4 800

 212 500-218 499
 12 200

 271 000-271 499
 5 900
 60 000-60 499
 600

 185 500-185 999
 5 000

 218 500-224 499
 12 100

 271 500-271 999
 5 800
 60 500-60 999
 800

 186 000-186 499
 5 100

 224 500-230 499
 12 000

 272 000-272 499
 5 600
 61 000-61 499
 1 000

 186 500-186 999
 5 300

 230 500-236 499
 11 900

 272 500-272 999
 5 500
 61 500-61 999
 1 100

 187 000-187 499
 5 500

 236 500-242 999
 11 800

 273 000-273 499
 5 400
 62 000-62 499
 1 300

 187 500-187 999
 5 600

 243 000-248 999
 11 700

 273 500-273 999
 5 200
 62 500-62 999
 1 500

 188 000-188 499
 5 800

 249 000-249 499
 11 500

 274 000-274 499
 5 100
 63 000-63 499
 1 600

 188 500-188 999
 5 900

 249 500-249 999
 11 400

 274 500-274 999
 5 000
 63 500-63 999
 1 800

 189 000-189 499
 6 100

 250 000-250 499
 11 300

 275 000-275 499
 4 900
 64 000-64 499
 2 000

 189 500-189 999
 6 200

 250 500-250 999
 11 200

 275 500-275 999
 4 700
 64 500-64 999
 2 100

 190 000-190 499
 6 400

 251 000-251 499
 11 000

 276 000-276 499
 4 600
 65 000-65 499
 2 300

 190 500-190 999
 6 500

 251 500-251 999
 10 900

 276 500-276 999
 4 500
 65 500-65 999
 2 500

 191 000-191 499
 6 700

 252 000-252 499
 10 800

 277 000-277 499
 4 300
 66 000-66 499
 2 600

 191 500-191 999
 6 800

 252 500-252 999
 10 600

 277 500-277 999
 4 200
 66 500-66 999
 2 800

 192 000-192 499
 7 000

 253 000-253 499
 10 500

 278 000-278 499
 4 100
 67 000-67 499
 3 000

 192 500-192 999
 7 100

 253 500-253 999
 10 400

 278 500-278 999
 4 000
 67 500-67 999
 3 100

 193 000-193 499
 7 300

 254 000-254 499
 10 300

 279 000-279 499
 3 800
 68 000-68 499
 3 300

 193 500-193 999
 7 500

 254 500-254 999
 10 100

 279 500-279 999
 3 700
 68 500-68 999
 3 500

 194 000-194 499
 7 600

 255 000-255 499
 10 000

 280 000-280 499
 3 600
 69 000-69 499
 3 600

 194 500-194 999
 7 800

 255 500-255 999
 9 900

 280 500-280 999
 3 400
 69 500-69 999
 3 800

 195 000-195 499
 7 900

 256 000-256 499
 9 700

 281 000-281 499
 3 300
 70 000-71 499
 4 000

 195 500-195 999
 8 000

 256 500-256 999
 9 600

 281 500-281 999
 3 200
 71 500-79 499
 3 900

 196 000-196 499
 8 200

 257 000-257 499
 9 500

 282 000-282 499
 3 000
 79 500-87 499
 3 800

 196 500-196 999
 8 400

 257 500-257 999
 9 400

 282 500-282 999
 2 900
 87 500-95 499
 3 700

 197 000-197 499
 8 500

 258 000-258 499
 9 200

 283 000-283 499
 2 800
 95 500-103 499
 3 600

 197 500-197 999
 8 700

 258 500-258 999
 9 100

 283 500-283 999
 2 700
 103 500-111 499
 3 500

 198 000-198 499
 8 800

 259 000-259 499
 9 000

 284 000-284 499
 2 500
 111 500-119 999
 3 400

 198 500-198 999
 9 000

 259 500-259 999
 8 800

 284 500-284 999
 2 400
 120 000-127 999
 3 300

 199 000-199 499
 9 200

 260 000-260 499
 8 700

 285 000-285 499
 2 300
 128 000-135 999
 3 200

 199 500-199 999
 9 300

 260 500-260 999
 8 600

 285 500-285 999
 2 100
 136 000-143 999
 3 100

 200 000-200 499
 9 500

 261 000-261 499
 8 500

 286 000-286 499
 2 000
 144 000-151 999
 3 000

 200 500-200 999
 9 600

 261 500-261 999
 8 300

 286 500-286 999
 1 900
 152 000-159 999
 2 900

 201 000-201 499
 9 800

 262 000-262 499
 8 200

 287 000-287 499
 1 800
 160 000-167 999
 2 800

 201 500-201 999
 10 000

 262 500-262 999
 8 100

 287 500-287 999
 1 600
 168 000-176 499
 2 700

 202 000-202 499
 10 100

 263 000-263 499
 7 900

 288 000-288 499
 1 500
 176 500-177 999
 2 600

 202 500-202 999
 10 200

 263 500-263 999
 7 800

 288 500-288 999
 1 400
 178 000-178 499
 2 700

 203 000-203 499
 10 400

 264 000-264 499
 7 700

 289 000-289 499
 1 200
 178 500-178 999
 2 800

 203 500-203 999
 10 500

 264 500-264 999
 7 600

 289 500-289 999
 1 100
 179 000-179 499
 3 000

 204 000-204 499
 10 700

 265 000-265 499
 7 400

 290 000-290 499
 1 000
 179 500-179 999
 3 100

 204 500-204 999
 10 800

 265 500-265 999
 7 300

 290 500-290 999
 900
 180 000-180 499
 3 300

 205 000-205 499
 11 000

 266 000-266 499
 7 200

 291 000-291 499
 700
 180 500-180 999
 3 400

 205 500-205 999
 11 200

 266 500-266 999
 7 000

 291 500-291 999
 600
 181 000-181 499
 3 600

 206 000-206 499
 11 300

 267 000-267 499
 6 900

 292 000-292 499
 500
 181 500-181 999
 3 800

 206 500-206 999
 11 500

 267 500-267 999
 6 800

 292 500-292 999
 300
 182 000-182 499
 3 900

 207 000-207 499
 11 600

 268 000-268 499
 6 700

 293 000-293 399
 200
 182 500-182 999
 4 100

 207 500-207 999
 11 800

 268 500-268 999
 6 500

 293 400-293 440
 100
2. melléklet a 352/2010. (XII. 30.) Korm. rendelethez
Nyilatkozat a költségvetési szervnél foglalkoztatottat megillető, a 2011. évi adó- és járulékváltozások ellentételezésére szolgáló kompenzáció igénybevételéhez
 I.
 A nyilatkozatot adó magánszemély (a továbbiakban: Nyilatkozó)

 neve: ...............................................................................................................................................................................

 születési dátuma: ............................................................................................................................................................

 adóazonosító jele: ...........................................................................................................................................................

 munkáltatójának megnevezése: ......................................................................................................................................

 munkáltatójának adószáma: ...........................................................................................................................................
 1.
 A Nyilatkozó családi kedvezmény igénybevételére jogosult: igen: □ nem: □
 2.
 A családi kedvezmény érvényesítésére jogosító kedvezményezett eltartottak száma: ........
 3.
 A Nyilatkozóval közös háztartásban élő házastárs/élettárs jelen rendelet 1. §-ában felsorolt jogviszony(ok)ban álló, költségvetési szervnél foglalkoztatott, akinek jogviszonya 2011. január 1-je előtt keletkezett bármely költségvetési szervnél (csak az 1. pont IGEN válasza esetén kell kitölteni): igen: □ nem: □
 4.
 A Nyilatkozó aláírása: .......................................


 II.
 KITÖLTENDŐ 1 fő kedvezményezett eltartott esetén (I. Blokk 2. pont), ha a közös háztartásban élő házastárs/élettárs költségvetési szervnél foglalkoztatott
(I. Blokk 3. pont IGEN válasz)
 5.
 A Nyilatkozó e rendeletben meghatározott tárgyhó első napján érvényes illetménye eléri a 198 500 forintot, de nem haladja meg a 267 000 forintot: igen: □  nem: □
 6.
 A Nyilatkozóval közös háztartásban élő házastárs/élettárs e rendeletben meghatározott, tárgyhó első napján érvényes illetménye eléri a 198 500 forintot, de nem haladja meg a 267 000 forintot: igen: □ nem: □
 7.
 Nyilatkozat a II. Blokk 5. és 6. pontjainak együttes IGEN válasza esetén:

 A.) Tudomásul veszem és elfogadom, hogy amennyiben e rendeletben meghatározott, tárgyhó első napján érvényes illetményem eléri a 198 500 forintot, de nem haladja meg a 267 000 forintot, és a velem közös háztartásban élő házastársam/élettársam tárgyhó első napján érvényes illetménye szintén eléri a 198 500 forintot, de nem haladja meg a 267 000 forintot, a kompenzáció nálam kerül érvényesítésre. A kompenzációra a velem közös háztartásban élő házastársam/élettársam nem jogosult. □

 B.) Tudomásul veszem és elfogadom, hogy amennyiben e rendeletben meghatározott tárgyhó első napján érvényes illetményem eléri a 198 500 forintot, de nem haladja meg a 267 000 forintot, és a velem közös háztartásban élő házastársam/élettársam tárgyhó első napján érvényes illetménye szintén eléri a 198 500 forintot, de nem haladja meg a 267 000 forintot, a kompenzáció a házastársamnál kerül érvényesítésre. A kompenzációra én nem vagyok jogosult. □
 8.
 A Nyilatkozó aláírása: .......................................
 9.
 A Nyilatkozóval közös háztartásban élő házastárs/élettárs adatai (csak a 7. pont kitöltése estén kell a 9. és 10. pontokat is kitölteni)

 neve: .............................................................................................................................................................................

 születési dátuma: ..........................................................................................................................................................

 anyja neve: ...................................................................................................................................................................

 munkáltatójának megnevezése: ...................................................................................................................................

 munkáltatójának adószáma: ........................................................................................................................................
 10.
 A Nyilatkozóval közös háztartásban élő házastárs/élettárs aláírása: .......................................


 III.
 Alulírott kijelentem, hogy jelen nyilatkozatot a 352/2010. (XII. 30.) Korm. rendeletben meghatározott kompenzáció igénybevételének elbírálásához adtam, az ebben található adatok a valóságnak megfelelnek. Tudomásul veszem, hogy a nyilatkozat bármely pontját érintő változás esetén 5 munkanapon belül köteles vagyok munkáltatómnál új nyilatkozatot tenni. A jogtalanul felvett kompenzáció összegét az általános elévülési időn belül köteles vagyok visszafizetni.
Többes jogviszonyom esetén kijelentem, hogy csak egy munkáltatómnál adok le nyilatkozatot, az alábbiak szerint: ha rendelkezem teljes munkaidős jogviszonnyal, kizárólag a teljes munkaidős jogviszonyban foglalkoztató munkáltatónál, több részmunkaidős jogviszony esetén kizárólag a velem legkorábban jogviszonyt létesítő munkáltatómnál teszek nyilatkozatot. A nyilatkozat késedelmes leadása, téves, vagy hiányos kitöltése miatt ki nem utalt kompenzáció összegétől elesem, azt visszamenőleg érvényesíteni nem áll módomban.
 Kelt: .......................................
 A Nyilatkozó aláírása:
 ..............................................................
 Nyilatkozó munkáltatójának átvételt igazoló aláírása:
 ..............................................................
 Átvétel kelte: .......................................
Kitöltési útmutató
a 2011. évi adó- és járulékváltozások költségvetési szerveknél foglalkoztatottak körében történő ellentételezéséhez kitöltendő Nyilatkozathoz
A Nyilatkozatot két példányban, a kitöltési útmutató alapján kell kitölteni, különös figyelemmel arra, hogy a munkáltató a Nyilatkozatban foglaltakat akkor tudja figyelembe venni és a kompenzációt érvényesíteni, ha a kitöltött Nyilatkozatot Ön, mint a Nyilatkozó legkésőbb 2011. január 15-éig - külföldi szolgálatot teljesítők esetében 2011. március 31-ig - a munkáltatója rendelkezésére bocsátja. A tárgyhó 15-e után késedelmesen leadott Nyilatkozat alapján a kompenzáció csak a tárgyhónapot követő hónapra esedékes illetmény számfejtésekor kerül érvényesítésre. A kompenzáció a Nyilatkozat leadását megelőző időszakra visszamenőlegesen nem érvényesíthető (kivéve külföldi szolgálatot teljesítők esetében, de náluk is csak a január, február és március hónapok után). A munkáltató a másolaton igazolja az első példány átvételét, és azt az irattározási szabályainak megfelelően a munkáltató vagy az illetékes illetményszámfejtő hely megőrzi. A másodpéldányt Önnek 5 évig szintén meg kell őriznie. A nyilatkozat tartalmát érintő bármely változás esetén 5 munkanapon belül köteles munkáltatójánál új nyilatkozatot tenni, vagy előző nyilatkozatát visszavonni.
Amennyiben Ön az alább felsorolt jogviszonyok közül egyidejűleg több jogviszonyban is foglalkoztatott, Ön csak a teljes munkaidős jogviszonyában jogosult a kompenzációra, így kizárólag az Önt teljes munkaidőben foglalkoztató munkáltatója felé adhat le Nyilatkozatot. Ha Önnek nincs teljes munkaidős jogviszonya, tehát csak részmunkaidőben foglalkoztatott, egy vagy több munkáltató által, úgy a legkorábban keletkezett jogviszonyban jár a kompenzáció.
Ebben az esetben az Önnel legkorábban jogviszonyt létesítő munkáltatóhoz kell benyújtania Nyilatkozatát. Fontos, hogy Ön több jogviszony esetén is csak egy munkáltatótól jogosult kompenzációra, így csak egy munkáltatóhoz adhat Nyilatkozatot.
A jogalap nélkül felvett kompenzáció összege Öntől az általános elévülési időn, azaz három éven belül visszakövetelhető.
Ön abban az esetben jogosult kompenzáció igénybevételére, ha az alábbi négy feltétel mindegyikének egyidejűleg megfelel:
1. a tárgyhó első napján érvényes bruttó illetménye kevesebb mint 293 440 Ft,
2. költségvetési szervnél foglalkozatott olyan munkavállaló, aki közalkalmazottként, köztisztviselőként, kormánytisztviselőként, fegyveres szerv hivatalos állományú tagjaként, a Magyar Honvédség hivatásos és szerződéses állományú tagjaként, igazságügyi alkalmazottként, ügyészségi alkalmazottként, közigazgatási szerveknél foglalkoztatott munkavállalóként, vagy hivatásos nevelőszülőként kerül alkalmazásra,
3. jogviszonya 2011. január 1-je előtt keletkezett bármely költségvetési szervnél, és
4. Ön nem jogosult a személyi jövedelemadóról szóló törvény szerinti családi kedvezmény érvényesítésére. Nem kell teljesülni az e pontban leírt feltételnek az öt bekezdéssel alább ismertetésre kerülő esetekben.
Illetmény alatt a Nyilatkozat kitöltésekor
a) a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény 66., 66/A. és 79/E. §-a szerinti illetményt (beleértve a garantált illetmény feletti, a munkáltató döntése alapján megállapított illetményrészt is), továbbá a közalkalmazott számára ugyanezen törvény 70-75. §-a alapján megállapított illetménypótlékot,
b) a köztisztviselők és kormánytisztviselők esetében a köztisztviselők jogállásáról szóló törvény 42. § (2) bekezdése szerinti - a 43. § (4) bekezdése szerinti illetményeltérítés figyelembevételével számított - illetményt,
c) a kormánytisztviselők esetén - a b) pontban foglaltakon túlmenően - a kormánytisztviselők jogállásáról szóló törvény 18. § (2) alapján megállapított illetményt,
d) a fegyveres szervek hivatásos állományú tagjainak szolgálati viszonyáról szóló törvény 112. §-a szerinti távolléti díj alapját képező illetményt,
e) a Magyar Honvédség hivatásos és szerződéses állományú tagjainak jogállásáról szóló törvény 123. §-a szerinti távolléti díj alapját képező illetményt,
f) az igazságügyi alkalmazottak szolgálati jogviszonyáról szóló törvény 96. § (1) bekezdése szerinti - a 102. § (2) bekezdése szerinti illetményeltérítés figyelembevételével számított - illetményt,
g) az ügyészségi szolgálati viszonyról és az ügyészségi adatkezelésről szóló törvény 46/C., 81/C. és 90/A. §-a szerinti - a 81/G. § (2) bekezdése és a 90/E. § (2) bekezdése szerinti illetményeltérítés figyelembevételével számított - illetményt,
h) a Munka Törvénykönyve Harmadik Része XII. fejezetének hatálya alá tartozó munkavállalók személyi alapbérét és rendszeres bérpótlékait,
i) a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló törvény 66/L. §-a szerinti hivatásos nevelőszülői díjat kell érteni.
A családi kedvezmény érvényesítésére az a magánszemély jogosult, aki a családok támogatásáról szóló törvény szerint gyermekre tekintettel családi pótlékra jogosult. A nyilatkozat kitöltésekor vegye figyelembe, hogy Ön akkor is családi pótlékra jogosultnak minősül, ha a családi pótlékot nem Ön, hanem az Önnel és a gyermekkel egy háztartásban élő másik szülő igényelte az azt folyósító szervtől. (Családi pótlékra való jogosultsága ellenére családi kedvezmény érvényesítésére már nem jogosult az a magánszemély, aki a családi pótlékot vagyonkezelői joggal felruházott gyámként, vagyonkezelő eseti gondnokként a gyermekotthonban, javítóintézetben nevelt vagy a büntetés-végrehajtási intézetben lévő, gyermekvédelmi gondoskodás alatt álló gyermekre (személyre) tekintettel, vagy szociális intézmény vezetőjeként, az intézményben elhelyezett gyermekre (személyre) tekintettel kapja).
A családi kedvezmény érvényesítésére jogosult továbbá a várandós nő és vele közös háztartásban élő házastársa - a várandósság időszakában (a magzat fogantatásának 91. napjától megszületéséig) -, a családi pótlékra saját jogán jogosult gyermek (személy), a rokkantsági járadékban részesülő magánszemély. A családi pótlékra saját jogán jogosult gyermek (személy), és a rokkantsági járadékban részesülő magánszemély azzal a kitétellel, hogy az említett jogosult és a vele közös háztartásban élő magánszemélyek közül egy - a döntésük szerinti - minősül jogosultnak.
A családi kedvezmény érvényesítésére jogosult még bármely EGT-állam jogszabálya alapján családi pótlékra, rokkantsági járadékra, vagy más hasonló ellátásra jogosult magánszemély is.
A nyilatkozat kitöltésekor vegye figyelembe, hogy Ön akkor is családi kedvezmény igénybevételére jogosultnak minősül, ha a személyi jövedelemadózása során a családi kedvezményt nem Ön, hanem az Önnel közös háztartásban élő házastársa/élettársa érvényesíti. (Pl. közös háztartásban élő házaspár nevel a háztartásban egy fő kedvezményre jogosult gyermeket, ebben az esetben mindketten jogosultak a családi kedvezményre, függetlenül attól, hogy a családi kedvezmény érvényesítéséről az év során vagy az adóév végén személyi jövedelemadó bevallásukban hogyan döntenek.)
Nem kell teljesülnie a 4. pontban előírt feltételnek, amennyiben a következő esetek valamelyike alá tartozik:
a) az Önnel közös háztartásban élő házastársa/élettársa szintén megfelel az 1-3. pontokban felsorolt feltételeknek, tehát a tárgyhó első napján érvényes bruttó illetménye kevesebb mint 293 440 forint, költségvetési szervnél foglalkoztatott, jogviszonya 2011. január 1-je előtt keletkezett, továbbá mindkettőjük bruttó illetménye a tárgyhó első napján eléri a 198 500 forintot, de nem haladja meg a 267 000 forintot. Ebben az esetben legfeljebb egy fő kedvezményezett eltartott esetén is jogosult Ön és az Önnel közös háztartásban élő házastársa/élettársa közül valamelyikük a kompenzáció igénybevételére.
b) Ön egy vagy két gyermek után jogosult családi kedvezményre, és az Ön tárgyhónap első napján érvényes illetménye nem éri el a 71 600 forintot, Ön jogosult kompenzációra.
c) Ön három gyermek után jogosult családi kedvezményre, és az Ön tárgyhónap első napján érvényes illetménye nem éri el a 128 500 forintot, Ön jogosult kompenzációra.
d) Ön négy vagy több gyermek után jogosult családi kedvezményre, és az Ön tárgyhónap első napján érvényes illetménye nem éri el a 128 500 forintnak a három feletti gyermekszám és a 19 000 forint szorzatával növelt összegét, Ön jogosult kompenzációra.
A fenti b)-d) pontokban foglaltak fennállása esetén a kompenzációra való jogosultságnak nem feltétele, hogy az Önnel közös háztartásban élő házastársa/élettársa is költségvetési szervnél álljon jogviszonyban. A b)-d) pontokban foglalt esetekben a kompenzációra való jogosultsághoz az I. Blokk és III. Blokkok kitöltésén túl nem kell egyéb nyilatkozatot tennie.
A Nyilatkozat I. Blokkját Önnek kell kitöltenie. A II. Blokkot Önnek házastársával/élettársával együtt kell kitölteni, de csak abban az esetben, ha az 5. és 6. pontokra Igen választ adtak, és a 7. pontban nyilatkozatott tettek. Ebben az esetben az Ön házastársának/élettársának adatait is meg kell adniuk. Amennyiben az 5. és 6. pontok valamelyikére Nem választ adott, a 7. pontban nem kell nyilatkozatott tennie, és az Ön házastársának/élettársának adatait sem kell megadnia.
A Nyilatkozat aláírások nélkül érvénytelen. Ne feledkezzen el a III. Blokkban található záradék aláírásáról!
1. ponthoz: Élettársi kapcsolat áll fenn két olyan házasságkötés vagy bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése nélkül közös háztartásban érzelmi és gazdasági közösségben (életközösségben) együtt élő személy között, akik közül egyiknek sem áll fenn mással házassági életközössége, bejegyzett élettársi életközössége vagy élettársi kapcsolata, és akik nem állnak egymással egyenesági rokonságban vagy testvéri, féltestvéri kapcsolatban.
2. ponthoz: Kedvezményezett eltartott az, akire tekintettel a családok támogatásáról szóló törvény szerint családi pótlékot folyósítanak, a magzat a várandósság időszakában - fogantatásának 91. napjától megszületéséig -, továbbá aki a családi pótlékra saját jogán jogosult, valamint a rokkantsági járadékban részesülő magánszemély.
FONTOS, hogy ezt a Nyilatkozatot Ön a 2011. évi adó- és járulékváltozások költségvetési szerveknél foglalkoztatottak körében történő kompenzálásához adta.
EZ A NYILATKOZAT NEM HELYETTESÍTI A CSALÁDI KEDVEZMÉNY ÉRVÉNYESÍTÉSÉRE SZOLGÁLÓ ADÓ-ELŐLEG NYILATKOZATOT!
3. melléklet a 352/2010. (XII. 30.) Korm. rendelethez
ADATKÖZLŐ LAP
Adatszolgáltatás
a költségvetési szerveknél foglalkoztatottak 2011. évi kompenzációja
................. hónap után járó részletének elszámolásához
 Helyi
 neve:



























 önkormányzat
 címe:




























 törzsszáma:




























 adószáma:




























 pénzügyi körzet:













 KSH kód:










 Központi költségvetésből finanszírozott kör esetében
 OEP kör esetében3

 Költségvetési szerv
 a 2011. évi kompenzáció havi részletének
 a 2011. évi kompenzáció havi részletének

 PIR
törzs-
száma
 neve
 a kifizetőt terhelő, közterhekkel növelt bruttó összege1
(Ft)
 a dolgozónak kifizetendő nettó összege2
(Ft)
 a kifizetőt terhelő, közterhekkel növelt bruttó összege1
(Ft)
 a dolgozónak kifizetendő nettó összege2
(Ft)

 1
 2
 3
 4
 5
 6







































































 Helyi önkormányzat összesen:






 ..........................................,............... év .......................... hó ............ nap
 P. H.

 ..............................................
igazgató

 1 2011. évben - január hónap kivételével - havonta megegyezik a 6. § (1) bekezdés szerint elszámolt összeggel.
 2 2011. január hónapban megegyezik a 6. § (2) bekezdés szerint elszámolt összeggel.
 3 A helyi önkormányzat a 6. § (4) bekezdés szerint soron kívül továbbítja január hónapban a 6. oszlop szerinti, a további hónapokban az 5. oszlop szerinti összeget.